1 Sep 2012 0

Setem 10 Sen

in ,

Setem 10 sen pun boleh sampai apa?
Alkisahnya hari tu aku ada beli 'scratch remover marker' dari internet. Hampir dua minggu jugalah aku tunggu, ingatkan tak sampai. Kalau tak sampai memang aku 'ban' la website tu lepas ni. Tapi bila barang tu dihantar ke rumah, aku tak ada. Jadi aku terpaksa ambil sendiri di pejabat pos keesokan harinya.

Bila dah dapat, terkejut juga aku tengok nilai setem yang digunakan. Sepuluh sen je? Setahu aku kadar standard surat sekarang ni nilainya 60 sen, melainkan poskad. Apatah lagi sampul ni mengandungi sebatang marker yang beratnya sudah tentu melebihi 2-3 helai kertas A4. Tak pasti sama ada nilai setem ni ada kaitan dengan kelewatan sampul surat ini dihantar. 

Leave a Reply